خلاصه داستان امید طوطیان کیست؟ + زیرنویس و دوبله

امید طوطیان، خواننده‌ای است که به ویژه طی ۲ سال گذشته با سبک و محتوای خاص خود مطرح و مشهور شده است. اما امید طوطیان کیست و چقدر درباره او می‌دانیم؟

در این مطلب مشکی سعی کرده اطلاعات مربوط به او را گردهم آورد.

امید طوطیان متولد ۱۳۵۳ خورشیدی در شهر تهران است. از پدر و مادری اهل آذربایجان غربی، ارومیه متولد شده است که در ۶۷ سالگی در تهران بوده و پس از آن به علت شغل پدرش که یک آموزگار بوده به ارومیه مهاجرت کرده و تا ۱۸ سالگی را در این شهر به سر برده است. 

پس از آن امید طوطیان به سربازی می‌رود و در همان دوره شروع به فعالیت های نمایشی می‌کند. پس از خدمت اجباری، در دانشگاه آزاد ارومیه، برق و مخابرات می‌خواند و چون علاقه‌ای به این رشته نداشت، در سال سوم از این دانشگاه اخراج می‌شود. 

در دانشگاه اهل برنامه‌های فوق برنامه و نمایشی بود که گروهی تشکیل می‌دهد و به همین منظور با حراست دانشگاه تا روز آخر دچار چالش می‌شود. سپس به تهران می‌آید و در تهران هم فعالیت‌های هنری می‌کند.

اواخر دهه ۸۰ خورشیدی، نگاهش به مقولات و موسیقی متفاوت می‌شود و ترانه‌سرایی اجتماعی را مورد توجه قرار می‌دهد و سپس به آهنگسازی و اجرا می‌رسد که تا امروز ادامه دارد و تا روزی که زنده باشد ادامه دارد.

تولید نخستین آلبوم او ۳ سال پیش در ایران در یک زیرزمین آغاز می‌شود. در نهایت از ایران بیرون می‌آید و ادامه فعالیت هنری اش را در خارج از کشور پی می‌گیرد. او این آلبوم را موفق می‌داند که خیلی‌ها در خارج از کشور آن را شنیده‌اند. 

قطعات دیگری هم به صورت سینگل (تک) منتشر کرده است که معمولا روی یوتیوب شنیده می‌شود. 

او از آشنایی‌با داریوش اقبالی، به عنوان کسی که دوست داشته همیشه از نزدیک ملاقات کند نام می‌برد و می‌گوید هرگز باورم نمی‌شد که کاری مشترک با داریوش را انجام دهد که این اتفاق برای او افتاده و در ترانه اشک نوروز که داریوش قرار بود اجرا کند، به صورت گروهی اجرا کرده است، دکلمه‌اش را خوانده و امید طوطیان به همراه سارای و حامد آن را اجرا کرده‌اند. 

امید طوطیان از آشنایی با هنرمندان دیگری مثل علی گزرسی یا استاد رها می‌گوید که از اولین ترانه‌سراهای داریوش بوده‌اند و ترانه‌ّای رهایی و رویش را به او تقدیم کرده‌است. اکبر ذوالقرنین فرد دیگری است که کار دریا را سروده است. او ترانه پناهنده را به امید طوطیان تقدیم کرده است. ترانه پناهنده در میان پناهندگان ایرانی خارج از کشور بازتاب زیادی داشته است و برای آن‌هایی که رنج پناهجویی و پناهندگی را کشیده بودند تاثیرگذار بوده است. 

او می‌گوید خروج از ایران و مهاجرت درس‌هایی به آدم می‌دهد که در صورتی که در کشور بماند فرا نمی‌گیرد. 

امید طوطیان از فریدون فروغی، فرهاد، حبیب، داریوش و کورش یغمایی تاثیر گرفته است اما می‌گفته اگر روزی قصد کردن فعالیت هنری بکنم دنباله‌روی این عزیزان خواهم بود. او می‌گوید که آلبوم دومش به نام عصر بی‌شعوری، وضعیت حاکم بر جامعه، ایرانیان و داخل و خارج را که می‌دیدم این حجم از سردرگمی و پریشانی و علت آن را می‌خواستم بگویم. 

شهر کلاغ‌ها، کیفر، مناجات، عصر بی‌شعوری و ترانه‌های دیگری از این قبیل با این هدف ساخته شده است. 

او می‌گوید که رسانه‌ها دست افراد خاصی هست و آن‌ها سیاست‌هایی دارند که رقابت با آن رسانه‌ها بسیار دشوار است. علی‌الخصوص که آن‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *