خلاصه داستان سریال عروس بیروت ؛ آیا همان عروس استانبول است

عروس بیروت سریالی است که این روزها پخش آن به دوبله فارسی آغاز شده و برای آنهایی که تماشاگر این سریال بودهاند به شدت یادآور سریال دیگری است که چندی پیش دیدهاند: عروس استانبول.

آیا این تشابه نام تصادفی است یا کاسهای زیر نیمکاسه است؟ عروس بیروت، موفقیت زیادی در کشورهای مختلفی از جمله مصر و لبنان داشته و البته هنوز هم جذابیتهای تازهای برای آنهایی دارد که از عروس استانبول خاطره دارند.

سریال عروس بیروت

  کارمن بصیببص، بازیگر مشهوری که نقش ثریا را در عروس بیروت بازی کرده است.

 

ساخت سریال عروس بیروت، برای تیم تلویزیون امبیسی (صاحب اصلی شبکه ام بی سی پرشیا)، ۶ میلیون دلار آب خورده است. و بخشی از این پول را وزارت توریسم در لبنان تامین کرده است.

کارمن بصیبیص شخص اول این نسخه عربی از سریال عروس لیبان است. او که نقش هبه را در فیلم به وقت شام از ابراهیم حاتمی کیا در ایران بازی کرده است، ۳۱ سال دارد، متولد لبنان و دارای همسر. سینما خوانده و تنها در اینستاگرامش نزدیک به ۸۰۰ هزار فالوور دارد. بازیگران این سریال، تنها فقط یک قسمت از سریال اصلی، یعنی نسخه ترکی آن، عروس استانبول را دیدهاند تا فقط حال و هوای آن دستشان بیاید و بیشتر ندیده تا گرفتار خصوصیات بازیگر نقش ثریا نشد.

پخش سریال طی سالهای پیش توانسته برای ترکیه در زمینه گردشگری نان و آب خوبی جور کند و حالا دیگر کشورهای خاورمیانه هم تصمیم دارند از این مساله برای خود استفادههای تازهای بکنند. جای ایران در این میان خالی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *