خلاصه داستان کلاسیکو + زیرنویس و دوبله

حدود ۸۰ نفر میهمان برنامه که نیمی از آنها طرفداران رئال مادرید و نیم دیگر طرفداران تیم بارسلونا هستند با پیراهن های تیم محبوب خود روی سکوها نشسته اند. مجری برنامه، پژمان جمشیدی از آنها می پرسد که آیا سرود تیم محبوب خود را حفظ هستند؟ تقریبا دست همه بالا می رود. ابتدا سرود تیم بارسلونا پخش می شود و بعد هم سرود باشگاه رئال و هر دسته از میهمانان هم صدا با سرود تیمشان شروع به خواندن به زبان اسپانیایی می کنند که این باعث تعجب مجری هم می شود.
گزیده ای از تصاویر ال کلاسیکوها و صحنه های به یاد ماندنی ای از بازی فوتبالیستها و اسطوره های دو باشگاه نمایش داده می شود و بعد میهمان برنامه یعنی “علی دایی” وارد صحنه می شود. پژمان درمورد نزدیک شدن کریستین رونالدو به رکورد با ارزش او یعنی بهترین گلزن فوتبال ملی صحبت می کند و علی دایی توضیح می دهد: «تو این همه سالی که ما این رکورد رو داشتیم کسی ازش یادی نمی کرد… خیلی به ندرت… اما الان سوژه ی خیلی داغی شده. اگه قراره رکوردی شکسته بشه خب بهتره یه بازیکن خیلی بزرگ یعنی آقای رونالدو این رکورد رو بزنه. »
پژمان کمی درمورد بحث های سیاسی پیرامون ال کلاسیکو ها صحبت می کند و بعد هم صدای فردوسی پور را همراه با دیدن ویدیوهای قدیمی مربوط به متنی که می خواند می شنویم: «سال ۱۹۳۶ اسپانیا کشور جمهوری و کاتالونیا منطقه ی خودمختار بود تا این که ژنرال فرانکو و سربازاش تصمیم گرفتن به پایتخت حمله کنند و با یه کودتا کشور رو از جمهوری خواه ها بگیرن. تو سه سالی که ناسیونالیست ها و جمهوری خواه ها باهم جنگیدن افراد زیادی کشته شدن…
وقتی کشور به دست فرانکو افتاد همه چیز تغییر کرد. مادرید برای اون جواهر اسپانیا و بارسلونا محل شورش هایی بود که باید سرکوب میشدن… بارسایی ها جرئت فریاد زدن عیله فرانکو رو نداشتن پس فریاد زدن علیه فرانکو جاشو به فریاد زدن عیله مادرید و تیم پایتخت داد… اونا معتقد بودن دولت مرکزی کاملا از تیم مادرید حمایت می کنه. فوتبال تنها اسلحه ی مردم کاتالونیا بود. اما آمار چیز دیگه ای رو نشون می داد. تیم بارسا زمان فرانکو فقط یه قهرمانی کمتر از رئال داشته. توی یه مقطع ۱۸ ساله حتی تیم مادرید هرگز قهرمان لیگ نشده. توی جام حذفی که به نام فرانکو بود هم قهرمانی بارسلونا بیشتر بوده. اما مردم عادی اهمیتی به آمار نمی داد… طرفدار بارسا بودن مساوی تنفر از رئال بود و برعکس… »
پژمان از تماشاگرها می خواهد به سوال نظرسنجی جواب دهند. سوال این است: تیم رقیبتون از حمایت های ویژه برخورداره؟ ۹۱درصد از هوادارن بارسا بارسلونا “بله” و ۹ درصد “خیر” را انتخاب می کنند. ۷۶درصد از هوادارن رئال مادرید “ّبله” و ۲۴ درصد “خیر” را انتخاب می کنند.
در این میان علی دایی می گوید: «من با نظر دوستان مخالم. به نظرم باید گزینه سومی میذاشتی، هیچ کدام میشد. فکر کنم تو فوتبال حرفه ای، انقدر حرفه ای باشن که حکومت تو فوتبال دخالت نکنه. وگرنه این پیشرفت ها حاصل نمی شد. این چیزا تو جهان سوم اتفاق میفته. »
پژمان از آمادگی زیاد مسی در این فصل صحبت می کند و علی دایی درباره مسی می گوید: «بازیکنیه که فکر نکنم تکرار بشه. ایشون از نظر تکنیک و هوش خیلی بالان. هوش بالا خیلی بهش کمک میکنه. یه فرق بین مسی و رونالدو اینه که رونالدو تو بازی های ملی موفقه اما مسی تو بازی های ملی موفق نیست چون کسی که بتونه باهاش مچ بشه کم بوده. اما الان با سوارز زوج خیلی خوبی رو تشکیل میدن. یه کاشته زن قهاره مسی! چند وقت پیش تو یه بازی دوتا کاشته عین هم زد! ماها یه کاشته گل میزدیم ماه ها طول میکشید یکی دیگه رو گل کنیم. تازه مثل قبلی هم نمیشد! » تصاویری از بازی ها و حرکات و گل های زیبای مسی در ال کلاسیکوها نشان داده می شود و مجری و علی دایی کمی درمورد هماهنگی او و سوارز صحبت می کنند.
مهمان دیگر برنامه یعنی “ژابی آلنسو” روی خط اسکایپ می آید که گفت و گوی آنها را با هم می خوانیم: پژمان: «به نظرت چه چیزی ال کلاسیکو رو نسبت به همه ی دربی های جهان متفاوت میکنه؟ » ژابی: «این بازی رو دو بازیکنی انجام میدن که توجهات تمام دنیا روی اوناست و هوادارای زیادی در نقاط دیگه ی دنیا دارن. » پژمان: «مورینیو برای مهار مسی از شما در کنار پپه استفاده می کرد. به نظرتون این تاکتیک مناسب بود؟ » ژابی: «خب این تاکتیک تو فینال کوپا دل ری برامون جواب داد. کنترل مسی سخته. همیشه یه بازیکن تعیین کننده برای بارساست. اما مادرید هم گزینه های زیادی داره. » پژمان: «به یادموندنی ترین لحظه ی حضورت تو دربی کدوم لحظه ست؟ » ژابی: «فینال کوپا دل ری ۲۰۱۱٫ جلوی بارسای آماده که با گل رونالدو پیروز شدیم. » پژمان محروم بودن او از بازی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ را یادآوری می کند. ژابی درباره ی آن می گوید: «واقعا برام سخت بود و یه شکست بود. بعد از این که همه ی بازی های قبلی رو انجام داده بودم، کارت گرفتم و محروم شدم و حسرت زیادی برام موند. آخرشم ما قهرمان شدیم که موضوع مهم همین بود. بعدشم قانون تغییر کرد و دیگه کسی بعد من محروم نشد. » پژمان بحث را سمت گرت بیل و ناکامی های اخیر او می کشاند و ژابی توضیح می دهد: «خب تو مادرید همیشه توقع بالایی از بازیکن ها هست. کسی که این مسئولیت رو قبول کرده باید خودشو برای انتقادهای زیادی آماده کنه. شخصا از بیل خاطرات خوبی دارم. کسی بود که گل پیروزی ما در مقابل بارسا تو کوپا دل ری رو به ثمر رسوند، تو فینال لیگ قهرمانان گل زد و… »
از آنجایی که ژابی هم در رئال بازی کرده و هم در لیورپول، پژمان از او می پرسد که در فینال لیگ قهرمانان دو سال پیش دوست داشته کدام تیم قهرمان شود؟ ژابی جواب می دهد: «من اون بازی تو ورزشگاه بودم و همه همینو ازم می پرسیدن. جوابشو نمی دونستم و می گفتم هر تیمی ببره خوشحال میشم. خوشبختانه مادرید قهرمان شد و سال بعدشم لیورپول. از خوشحالی هردو تیم خوشحال شدم. » پژمان نظر او را درباره ی ریسکی که زیدان برای بازگشت به رئال پذیرفته می پرسد. ژابی در جواب می گوید: «زیدان تو دوره ی سختی برای رئال این تصمیمو گرفت و هوادارها باید ازش ممنون باشن. » در ادامه، پژمان: «رفتن رونالدو همه رو شوکه کرد. » ژابی: «این یه تصمیم خیلی شخصی بود. کریستیانو فکر می کرد که بعد از به دست آوردن همه چیز تو مادرید نیاز به یه چالش جدید برای دوران بازیکنیش داره . » پژمان با لبخند می گوید: «ما یه رکورد داریم که بهترین گل زن ملی از کشور ماست. یعنی آقای دایی. رونالدو رقیب اصلی ایشونه و امیدواریم این یدونه رکورد رو رونالدو نشکونه! » ژابی هم خنده اش می گیرد و می گوید: «اگه قراره کسی رکورد عالی علی دایی رو بشکنه، چه بهتر که رونالدو باشه. قطعا علی دایی به خاطر بازی ها و گلهاش یه اسطوره بزرگ تو فوتباله. »
پژمان از دایی و ژابی می خواهد که نتیجه ال کلاسیکو چهارشنبه را پیش بینی کنند. ژابی می گوید که مادرید پیروز خواهد شد و دایی می گوید: «امکان برنده شدن بارسا بیشتر است. » پژمان به عنوان آخرین سوال بهترین لحظه فوتبالی ژابی را از او می پرسد و ژابی می گوید: «زمانی که با اسپانیا قهرمان جهان شدیم. » در آخر ژابی از تمام طرفدارهای فوتبال در ایران تشکر کرده و بعد هم خداحافظی می کند.
نوبت سوال پرسیدن تماشاگر ها از علی دایی می شود. دختر طرفدار بارسلونا از جا بلند می شود و می گوید:« با اینکه عنصر های دفاعی بارسا ثابت مونده سال به سال خط دفاعی بارسا ضعیف تر میشه. چرا؟» دایی توضیح می دهد :«دفاع از فوروارد شروع میشه و فوروارده که اولین دفاع رو انجام میده.
برمیگرده به اینکه سن و سال سوارز و مسی بالا رفته. ۱۱ نفر باید از دروازشون دفاع کنن.۱۱ نفر باید حمله کنن. از طرفی بارسلونا هم اون هزینه رو نمی کنه که بخواد بازیکن بزرگی تو خط دفاعی بگیره.»
پسری که طرفدار رئال است می گوید:« کریم بنزما ۱۰ساله مهاجم ثابته رئاله و هر مهاجمی که به عنوان رقیبش وارد باشگاه شده کنار زده شده. انتقاد ها از طرف مردم بهش زیاده ولی من به شخصه ندیدم که یکی از اسطوره های فوتبال ازش انتقاد کنه همش تعریف و تمجید بوده.»
دایی می گوید:« یه بازیکن نمیشه که همیشه تو اوج باشه. به نظرمن کریم بنزما جزو ۱۰مهاجم اول دنیاست. و امسال هم بهترین رزومشو داره نشون میده.» دختر دیگری می پرسد:« اون سالی که رونالدو خیلی خوب بود و توپ طلا رو برد شما به مسی رای دادین. بخاطر علاقه ی شخصی بود یا واقعا فکر می کردید مسی بهتره ؟ سوال دوم هم اینکه اگه قرار بود یه بازیکن ایرانی رکوردتون رو بزنه کیو انتخاب می کردید؟» دایی می گوید:« راجبه سوال اولتون، علاقه ی شخصیم بود.» تماشاگر ها دست می زنند و می خندند. دایی ادامه می دهد:« خب راستشو بگم…طرفدارای بارسا ناراحت نشن اما من چون مسی اونجاست طرفدار بارسلونام.» دایی در جواب به سوال دوم هم اسم سردارآزمون و طارمی را می برد.
او در جواب به سوال نفر بعدی هم می گوید از سبک مربیگری یورگن کلوپ خوشش می آید و برای صحبت پایانی می گوید :« دعا می کنم انشاالله مشکلات اقتصادی مردم خیلی کمتر بشه.»
پژمان مهمان دیگر برنامه یعنی “امیر ژوله” را دعوت می کند. ژوله وارد صحنه می شود و استندآپ کمدی اجرا می کند. او در چند بخش طلایی از اجرایش می گوید: «یه گروه زده بودم، چمپیونزلیگ. همه خوبا بودن. زنم اومد، عکسارو دید و گفت اینا واقعا آرم باشگاهان؟ گفتم آره. خوب تو فکر کن یه سری آ اس رمن…
هرچی فوتبالیست بهر، همسرش شایسته تر. اما خب محمدصلاح می تونه همیشه پیکه رو دریپل بزنه! »
مهمان دیگر برنامه کاپیتان استقلال “وریا غفوری” است که از طرفداران مسی و بارسلوناست. او درباره ی فوتبالیست های ایرانی که از طرفداران رئال و بارسا هستند، رو به پژمان می گوید: «تو اردوها بچه ها کُری هم دارن. مخصوصا تیم ملی. یکی دوبار بازی ال کلاسیکو تو اردوی تیم ملی بودیم و آقای کیروش هم رئالی و متعصب بود و به شوخی می گفت هرکی بارسایی باشه من بازیش نمی دم. » پژمان می خندد و می گوید: «حیف شد. پس اگه من بودم بازی می کردم. »
وریا درباره ی بی هیجان بودن دربی های ایران توضیح می دهد: «بحث تاکتیکه. فوتبالی که اونا بازی می کنن هردو هجومی ان. ولی از دیدگاه من بحث فرهنگی مردم ماست. چون قبول نمی کنن. نتایج رئال و بارسا ۱-۱۱ و ۶_۰ هم بوده. اما اگر چنین اتفاقی تو دربی ایران بیفته فکر کنم بازیکنا کلا باید از ایران برن. »
آمار دو باشگاه رئال و بارسا در این فصل روی صفحه نمایش داده می شود. رِئال مادرید: ۳۲ گل زده ، ۵۲خلق شانس مسلم گلزنی و ۷ کلین شیت.
بارسلونا: ۴۴گل زده ، ۴۳ خلق شانس مسلم گلزنی و ۴ کلین شیت.
پژمان و وریا کمی درباره ی ضعف امسال بارسلونا درخط دفاعی حرف می زنند. وریا درباره ی عملکرد زیدان می گوید: «زیدان خیلی ساده مربی گری می کنه و تاکتیک های ساده ای انتخاب کرده. که موفق هم بوده. خیلی هیاهو نداره. »
گل سازترین بازیکن های این فصل رئال در لالیگا، بنزما و کارواخال و مودویچ معرفی می شوند. در این میان تماشاگری از وریا می خواهد که ترکیب ۵ نفره ی موردعلاقه اش در فوتبال اروپا را نام ببرد. وریا می گوید: «فلیپ لام، مسی، رونالدو، مالدینی و خود زیدان. »
در آخر کلیپ زیبایی از بازی های دو تیم رئال و بارسا پخش می شود.

Lionel Messi (FC Barcelone) contre Iker Casillas (Real Madrid)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *